Eindelijk is het dan zover. De boekintroductie van Perfect world principle. Op 4 juli 2011 is de boeklancering. kijk op www.perfectworldprinciple.com.

dBOD kan maar niet stoppen met internationale prijzen winnen voor de Heineken STAR bottle. kijk op www.dbod.nl/news voor de laatste stand.

 op 6 september 2011 ontvangen we weer 250 marketeers op de Innovation Waking drink 2011. kijk op www.walkingdrink.eventassist.nl en laat het mij weten als je wilt komen. Het thema is dit jaar. The consious in marketing is conquered. Dare to take a journey to the unconsious. jenny@newgenes.nl

Op 11 december telt het NewGenes netwerk, na een intensieve training,  12 gecertificeerde Cradle to Cradle design consultants door alle bedrijven heen!! Gefeliciteerd! We are totally inspired by Cradle to cradle en gaan er enorm mee aan de slag.

26 augustus 2010 is er weer een Walking drink in Ouderkerk a/d Amstel. voor meer informatie ga naar www.walkingdrink.eventassist.nl keynote speakers zijn Philippe de ridder uit Antwerpen met zijn "board of innovation" over de nieuwe business modellen en Niels Aalberts met het zakelijke verhaal achter Kyteman. Hoe ontwikkel je met 50 euro een nieuw fenomeen.

7 december 2009

Drukkerij Jongbloed wint samen met Branddoctors de Nima Excellence awards met de dwarsligger. De dwarsligger is een boekje dat lezen mogelijk maakt op momenten waarop dat anders niet lukt! voor een uitgebreide casebeschrijving zie www.walkingdrink.eventassist.nl.

30 oktober 2009

Branddoctors is genomineerd voor de FD gazellen, FD gazellen is een prijs van Het FInancieel dagblad voor de hardst groeiende bedrijven in nederland.

7 oktober 2009

It’s official: dBOD is the #1 packaging design agency of the Netherlands!

In the tough price-fighting market that packaging design seemed to have become, dBOD stood out with quality, service and reliability. According to Marketing Tribune dBOD scores highest in all categories. Dedato was the best corporate design agency.

3 september 2009

op www.walkingdrink.eventassist.nl  alle presentaties en een foto-impressie van de walkingdrink 2009

augustus 2008

Lemmon scented Tea ontwikkelde de campagne voor Betatechniek. Hoe krijgen we jongeren weer geinteresseerd in een Betastudie. Het resulteerde in een prachtige aanpak die nu te zien is als buitenexpositie tot en met 11 januari bij de Openbare Bibliotheek en Nemo.

http://www.harmoniserendetechnologie.nl

 

http://www.newgenes.nl/walkingdrink

 

Verslag van 14 augustus en leuke downloads van sprekers

 

 

Marketing is not a function anymore, it’s a passion to change and add value to the lives of customers”

                                                     Seth Godin



 

Nieuwe marketing verhalen op de NewGenes Walking Drink, 14 augustus- Amstelzijde- Ouderkerk a/d Amstel.

 

Trends in trendwatching.

 

Andrea Wiegman en Jan Bletz, uitgevers van het nieuwe trendblad Second Sight,  zullen een presentatie geven over de trends in trendwatching. Dat kan niet zonder iets meer over het vak vertellen. Hoe is het vak ooit ontstaan en hoe heeft het zich ontwikkeld tot een volwassen vak met diverse specialismen. Er verandert veel in de wereld en zo snel en consumentengedrag verandert ook. 

Hypes en rages, maar ook langere termijn trends, tendensen en mentaliteiten. Er is veel over te zeggen. Willen we allemaal de trends nog wel volgen. Krijgen we dan niet nog meer van hetzelfde? Hoe vinden we als marketeer relevantie in een zich snel ontwikkelende trendbranche?

 

Heineken Serving the consumer.


In de wereld van goed geïnformeerde en kritische consumenten wordt het steeds lastiger de consument vast te houden, te raken en te inspireren.
Hoe bereik je de consument? Hoe zorg je voor de juiste contactmomenten? Is cross-mediaal denken hét toverwoord? Of moeten alle conventionele marketingstrategieën overboord gezet worden om een solide loved brand te worden? Heineken licht samen met dBOD een tipje van de sluier op en zal aantonen hoe de vier pijlers ‘bier’, ‘fashion’, ‘travel’ en ‘music’ op één plaats bij elkaar komen en voor een ultieme merkbeleving zorgen!

 

Businessmodel 2.0 .

 

Het business model heeft er jaren hetzelfde uitgezien in veel branches. Nu begint het langzaam te schuiven. Schaal is belangrijk in business modeling,  dus zien we de signalen in de grote landen het eerst. In Nederland zijn nog maar mondjesmaat voorbeelden te vinden.   Het web maar vooral ook nieuwe organisatievormen vinden ruimte om geld te verdienen en consumenten blijer te maken. Wil je weten waar je moet zoeken?

Jenny Elissen (NewGenes) en een gastspreker (studie naar business modellen, Brunel

university West Londen) geven je een overzicht van de dilemma’s en ontwikkelingen

op basis van een aantal studies en cases.

 

Gamevertising.

 

Er is een hoop matige gamevertising. Maar eindelijk hebben we een E-bay case gevonden die slim is en toevoegt, logisch is en iedereen laat   winnen. Codemasters vertelt je er meer over.

 

  Klantinzichten.

 

Enige tijd geleden startten Brilmij (Pearle & Eye Wish Groeneveld) en Branddoctors een traject Blikopener waarin klantinzichten aan de basis werden gezet voor groei van de brillenbusiness. Met als prachtig resultaat de Wen - en Veilig op weg weken. Het geheim van het succes: starten met heldere klant- en marktinzichten, een messcherpe doorvertaling naar potentierijke concepten, en bovenal het continue spel van inzichten opdoen en aanscherping gedurende de gehele uitontwikkeling van concept, communicatie en activatie.

Tijdens deze   zomerborrel doen Brilmij en Branddoctors een boekje open en geven je scherp zicht op deze mooie case en de resultaten

Interessant aan deze case is dat aanscherping met behulp van klantinzichten een bijna automatisch mechaniek is achter continue vernieuwing en scherpe marketing.

 

  Chatbots

 

  Je kent ze wel de digitale mannetjes en vrouwtjes die de nieuwe vraagbaak worden op veel sites. Kunstmatige intelligentie ontwikkelt zich snel. Human design op logische plekken is een stevige basis voor marketing strategie. Deze digitale informatie robots gaan in de toekomst persoonlijker worden dan je denkt.   Een aantal mooie Nederlandse voorbeelden worden met je gedeeld door the selfservice company.

 

Iconen

 

Rode sokken om de grijze te verkopen en broccoli maakt bloemkool weer speciaal. In een wereld waar de roep om authenticiteit groot is en iedereen dezelfde analyses maakt, zijn iconen de nieuwe ankers in de pluriforme complexiteit van het merk- en marketingbeleid. Of het nu over uitvaarten gaat of over een nieuw drankje.
Aan de hand van de Monuta-case laat BLOEI samen met Alof Wiechmann (directeur Marketing van Monuta Uitvaartverzorging), zien hoe zij met een intern dreamteam van Monuta nieuwe icoonproducten en –diensten hebben ontwikkeld. Hierbij is ook het proces al een icoon, omdat het interne dreamteam meteen doordrongen is van de nieuwe positionering.

Daarnaast zoekt BLOEI ook ondernemerschap, daadkracht en input bij eigen innovaties.

 

Bedachte stromingen, verzonnen omgevingen

 

Marketing lijkt zich steeds meer te verplaatsen naar fictieve omgevingen. De echte wereld loopt steeds vaker door in de oneindige mogelijkheden van de virtuele wereld. We hebben natuurlijk de wisselende resultaten van second life gehad,  maar het digitale sprookje is here to stay. Bedachte stromingen en verhalen vormen de basis van nieuw interactief bereik. Best even wennen. We laten een aantal mooie voorbeelden zien.

O.a rondom het laatste EK.

Dit bereik is niet meer makkelijk in te kopen via het mediabureau.

Maar hoe doe je het dan?

 

Virals

 

Er was een tijd dat veel mensen dachten dat de viral een commercial op het internet was. Inmiddels begint de viral volwassen te worden en haar eigen verhaal te ontwikkelen. Bijvoorbeeld het stripverhaal! Minibar en Lemon scented tea zien waarom verhaallijnen in strips erg geschikt zijn voor virals en laten je twee voorbeelden zien.

 

Doelgroepinnovatie.

Boomers, migranten, jongeren, kinderen. Gebleken is dat inzoomen op doelgroepen een fantastisch quick win in innovatie is. En er zijn contouren zichtbaar van een nieuwe ontwikkeling. Het zelf ontwikkelde kanaal. Booming Experience gaat u, samen met Absolutely Branded, een label van Absolutely Independent, introduceren  in de wereld van branded content. Door middel van succesvolle cases laten zij zien dat het commerciële rendement hoog is als je rekening houdt met de wensen van de doelgroep. TransCity kijkt vooral ook naar de snelle ontwikkeling van de veelkleurige doelgroep kanalen en content in de US, wat kunnen we daar van leren?

Daarnaast ook het verhaal van de nieuwe elektronische speeltuin, ontwikkeld door Ole Westergaard, een ex hoofd design van Lego, waardoor kinderen niet meer achter de computer en tv blijven zitten, gewoon weer buiten gaan spelen en Obesitas geen bedreiging meer hoeft te zijn.

 

 

Locatie: horeca gelegenheden en kerkje Amstelzijde, Ouderkerk a/d Amstel

Datum: 14 augustus 2008.

Binnenkomst: tussen 14. 30  en 15.00 uur

Start: 15.00 uur Sharp!

Kosten: 150 euro, inclusief een mooie goodiebag met interessante publicaties waar je

het komende jaar uit kunt putten.

 

 

 

 

 

 

 

Nieuwsflash! dBOD treedt toe tot NewGenes Netwerk.

Op 24 april werd bekend dat dBOD toetreedt tot het NewGenes Netwerk. Het vertellen van verhalen via packaging- en motion design is een belangrijke specialisatie binnen innovatie aan het worden. Kijk op www.dbod.nl